PRIVACY


Personvernerklæring

Vi ønsker å informere deg om hvilken informasjon vi samler inn ved ditt besøk på vårt nettsted og til hvilket formål denne informasjonen benyttes og håndteres. Vi gjennomfører også tiltak for å sikre ditt personvern og den informasjonen vi lagrer hos oss.

HØYEM har ansvaret for behandling av personopplysninger på www.hoeyem.no. Vi er også ansvarlig for de personopplysningene vi innhenter via andre systemer/medier, som blant annet sosiale medier og analyseverktøyer, blir behandlet i henhold til regelverket.

Det regnes som frivillig om du som besøker vårt nettsted oppgir personopplysninger knyttet til ulike tjenester via forespørselsskjema, kontaktskjema, bestilling og påmelding til nyhetsbrev, samt eventuelle andre skjemaer. Ved behov for samtykke vil dette være godt synlig for den besøkende. Vi innhenter og behandler ulike data via våre digitale plattformer for å bedre vårt informasjonstilbud til de besøkende og for å kunne levere våre tjenester.

Du har rett til innsyn, endring og sletting av personlig informasjon vi lagrer om deg. Ved å benytte deg av vårt nettsted samtykker du til at vi lagrer informasjonen beskrevet under. Du har videre ingen plikt til å oppgi noen andre personopplysninger til oss i HØYEM, og vi innhenter ikke eller lagrer opplysninger av sensitiv art via våre digitale plattformer.

Vi vil eventuelt oppdatere informasjonen i vår Personvernerklæring etter behov og endringer internt i vår bedrift.

Hva er egentlig personopplysninger?

  • Opplysninger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Grunnleggende informasjon som navn, kontaktopplysninger som e-post, telefon og adresse, bilder, fødselsnummer, og arbeidsgivere.
  • Sensitive personopplysninger er blant annet rasemessig eller etnisk bakgrunn, religiøs eller politiske oppfatninger, helseforhold, seksuelle forhold eller medlemskap i fagforeninger.
  • Opplysninger knyttet til kundeforhold som registrering i forbindelse med prosjektsamarbeid, fakturering, generell kontakt, tredjeparter og markedsføring.
  • Adferdsmønster og demografisk informasjon som kjønn, lokasjon og nettlesere.

Hvordan får vi personopplysninger fra deg?

  • Informasjonskapsler (cookies)

Vi benytter informasjonskapsler på denne nettsiden. En informasjonskapsel er en tekstfil som ved besøk eller interaksjon med en nettside lagres i din nettleser sitt minne. Hensikten med slike kapsler er å huske tidligere brukerinnstillinger og gi en mer personlig tilpasset brukeropplevelse eller innhente statistikk som gir innsikt i brukeratferd slik at nettsiden kan optimaliseres.

Denne nettsiden benytter seg av informasjonskapsler av nettopp slike hensyn, men samler ikke på data som kan identifisere deg eller som vil kunne krenke ditt personvern.

Informasjonskapselen samler blant annet inn IP-adressen din, men det er lagt inn et script som fjerner de siste sifrene fra IP-adressen før informasjonen lagres av vårt analyseverktøy. Dette gjør at adressen ikke kan benyttes for å identifisere den enkelte bruker. Dersom vi benytter annonseringer for å skape trafikk og interesse inn til vår nettside vil vi kunne innhente samme informasjon som beskrevet over.

Du kan selv slette vedvarende lagring av informasjonskapsler i din nettleser, fremgangsmåten er noe ulik etter hvilken nettleser du benytter. Du kan også blokkere fremtidig lagring av informasjonskapsler i nettleserens meny. Du kan eventuelt følge guiden om håndtering og sletting av informasjonskapsler som Nettvett.no har tilgjengelig på sine sider.

  • Via kontaktskjema, bestillingsskjema, nyhetsbrev og direkte kontakt

Ved å benytte vårt kontaktskjema, bestillingsskjema, påmelding til nyhetsbrev eller du kontakter oss direkte lagres denne informasjon via vårt epostsenter, vårt system for håndtering av nyhetsbrev, prosjekthåndteringssystem eller telefonhistorikk. Du kan enkelt be om å slettes fra våre systemer som lagrer denne informasjonen.

  • Informasjon via andre kilder

I vårt tjenesteområde hender det at vi via tredjeparter eller andre kilder får anbefalt å ta kontakt med deg, vanligvis i forbindelse med kundeforhold og samarbeid med andre kunder. Denne informasjonen lagres i vårt epostsenter, prosjektstyringsverktøyer eller på telefon dersom vi kontakter deg. Du kan enkelt be om å slettes fra våre systemer som lagrer denne informasjonen.

Så hva bruker vi personopplysningene til?

  • Statistikk og analyser

Via informasjonskapsler og annonsering på andre digitale plattformer samles data som viser hvordan du kom til denne siden, som f.eks. via søk eller en ekstern lenke, hvordan du har navigert i nettsiden sin underliggende struktur, om du besøkte siden med pc eller mobil og hvor lenge du var på de ulike sidene. Denne informasjonen er nyttig for å kunne gjøre nettsiden mer brukervennlig og forbedre vår kommunikasjon til deg som bruker.

  • Feilsøking og sperring

Vårt nettsted er installert på en server hvor alle besøk lagres i en besøkslogg og en feilmeldingslogg hvor din IP-adresse knyttes til besøket og tidspunktet for besøket. Dette gjør vi for å kunne feilsøke eventuelle problemer, utlevere data til myndigheter i de tilfeller en begjæring foreligger, samt å kunne identifisere og sperre for hackerangrep.

  • Leveranse og oppfølging av tjenester

For å kunne yte service og levere våre tjenester behandler vi personopplysninger i forbindelse ved e-post dialoger, fakturering, regnskap, kundeservice og generell oppfølging av deg som kunde av våre tjenester. Når du har et aktivt kundeforhold hos oss anses kontakt med deg som et naturlig ledd i vårt samarbeid.

Hvor lenge må vi lagre opplysningene?

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for vårt tjenestetilbud eller statistikk/analysebehov. Så lenge du er i aktiv kontakt eller relasjon med oss vil vi beholde informasjonen frem til den ikke lenger er nødvendig eller du ber om å bli slettet fra våre systemer.

Merk at persondata som samles inn på vårt nettsted vil også oppbevares i en sikkerhetskopi i inntil 1 måned etter at data er slettet. Dette fordi vi er avhengig av å kunne hente inn all data i tilfelle det oppstår et fullstendig datatap.

Hvem utleverer vi disse opplysningene til?

  • Underleverandører og samarbeidspartnere

Vi utleverer opplysninger til andre troverdige parter kun med ditt samtykke, samt til de databehandlere som arbeider som underleverandører hos oss og som da behandler dine opplysninger etter våre regler og formål med håndtering av personopplysninger.

Det deles kun informasjon som er nødvendig for normal tjenesteleveranse hos oss. Ingen av våre underleverandører eller samarbeidspartnere knyttet til oss kan bruke disse opplysningene til annet formål enn avtalt med oss. Alle våre ansatte er underlagt taushetsplikt vedrørende dine personopplysninger.

  • Av juridiske årsaker

Vi kan være pålagt å dele opplysninger i lovbestemte tilfeller, dette være seg pålegg fra offentlige myndigheter som domstoler eller politi under juridiske prosesser.

  • Endringer i selskapet

Dersom HØYEM blir en del av et oppkjøp, fusjon eller andre former for partnerskap vil du varsles om de eventuelle endringene i selskapet og hvilke valg du måtte ha angående den informasjonen vi har lagret hos oss.

Hvordan beskytter vi personvernopplysningene?

Alle våre datamaskiner og teknisk utstyr på våre kontorer er sikret med passord. Våre avdelinger/kontorer er sikret med skallsikring og vi har rutiner for tiltak dersom det er mistanke om sikkerhetsbrudd hos oss internt, eller via våre samarbeidspartnere. Vi har varslingssystem om det oppstår mistanke om hacking eller andre hendelser hos vår serverleverandør som vil kunne resultere i sikkerhetsbrudd.

Vi lagrer det meste av personopplysninger knyttet til kundeforhold i skybaserte løsninger, og i noen tilfeller lokalt på våre datamaskiner og teknisk utstyr. Ved spesielle tilfeller håndteres informasjonen i printet format, som da makuleres eller arkiveres trygt i etterkant.

Ønsker du å rette eller slette opplysningene dine?

Ønsker du at vi sletter personopplysninger vi har lagret om deg, eller innsyn i hvilke personopplysninger vi lagrer, vennligst ta kontakt med oss på shop@hoeyem.de. Har du mistanke om at det er brudd i våre rutiner eller våre samarbeidspartnere sine rutiner ber vi deg kontakte oss så snart som mulig, slik at vi kan gjennomføre tiltak.

Begrensning av ansvar

Der vi er tilknyttet kunder eller tredjeparter som kan håndterer sensitiv informasjon som fødselsnummer, personnummer eller konto/bank informasjon (dette være seg nettbutikker og andre som tilbyr tjenester knyttet til betaling, registrering og lignende) er disse partene ansvarlig for håndtering av den informasjonen du registrer.

Ved linker til andre nettsteder eller systemer forlater du vår digitale plattform, og vi er ikke ansvarlige for tilgjengeligheten eller innholdet som presenteres på disse nettstedene eller systemene. De eksterne sidene er selv ansvarlig for vilkår og vern på sine plattformer.